Doe mee
Ben je actief rond kinderen, jongeren en gezinnen, in welke vorm dan ook, als grote of kleine organisatie of zelfs als individu, en ben je overtuigd om JOY via je kanalen mee te verspreiden?
Wat
Op deze pagina stellen we het JOY logo breed ter beschikking zodat we allen kunnen samenwerken in de brede verspreiding, maatschappelijke zichtbaarheid en het centraal stellen van kinderen en jongeren.
Hoe
Via onze mediakit kan je het JOY logo en website banners, en de JOY affiche (in 4 talen) in het juiste formaat downloaden om zelf te gebruiken en op de juiste manier te promoten en verspreiden.
Waarom
JOY is het Engels voor ‘vreugde en blijdschap’. Het is makkelijk, herkenbaar, hip, kort, krachtig en het brengt levensvreugde. Bovendien is het taal-, gender- en leeftijdsneutraal.
Het JOY logo symboliseert op een vrolijke en positieve manier alle ontwikkelingsdomeinen van kinderen en jongeren. De regenboogkleuren benadrukken de diversiteit en het betrekken van ALLE kinderen en jongeren in België.
Door het gebruik van dit logo en het aanreiken van een JOY logo voor individuele organisaties en sectoren, willen we JOY breed in de maatschappij zichtbaar maken als een constante herinnering om kinderen en jongeren ten alle tijden centraal te zetten.
Social media
Vergeet ook zeker niet om het JOY-platform via social media te verspreiden door de link van onze website te delen.
Mediakit
Wat mag je NIET doen met het logo
Gebruik geen slagschaduw
Verander de kleuren niet
Wijzig de opaciteit niet
Verplaats geen elementen van het logo
Rek het logo niet uit
Plaats het logo niet over een hoge contrast afbeelding
Vrije ruimte
Vrije ruimte of negatieve ruimte is het gebied rond het logo dat volledig vrij is van enig ander grafisch element.
Bij het gebruiken van het logo moet er minimaal een vrije ruimte zijn die gelijk is aan de hoogte van de O van JOY aan de vier zijden van het logo.
Over het algemeen geldt: hoe duidelijker de ruimte rond het logo, hoe beter.